12-dniowy plan prostych ćwiczeń literackich: dzień piąty

Dzień piąty: Napisz dwudziestowersowy wiersz (nie wiem czy takie słowo istnieje), dotyczący pamiętnego momentu w twoim życiu.

Do domu wracam z wilkiem
wciśniętym między pięść a materiał.

Nie odwracaj się, mówię sobie szeptem.
Po prostu idź i więcej się nie odwr…
Kurwa.

To nie ta rzeczywistość, żebym
usłyszała „poczekaj” – przypomina mi się, bo
do domu wracam z wilkiem
wciśniętym między pięść a materiał.

Przebijam paznokciami
zmięte słowa ukryte w kieszeniach
i rozcieram imię,
co wciąż lśni mi na ustach.

Wiem, jakie słowo nosisz w snach:
Ja.
Myślałam, że cię znam.
Myślałam, że nic tak szybko się nie spala.
A jednak… 

Do domu wracam z wilkiem
wciśniętym między pięść a materiał.

No cóż. Jak do tej pory to było dla mnie najtrudniejsze zadanie i nie jestem praktycznie w ogóle zadowolona z efektu, ale wiem, że do poezji trzeba mieć „to coś”, więc nie oczekiwałam, że odkryję w sobie Szymborską. Jestem szczęśliwa, że w ogóle cokolwiek przeszło mi przez palce.

Comments
One Response to “12-dniowy plan prostych ćwiczeń literackich: dzień piąty”
  1. A moim zdaniem poszło Ci świetnie! Nie banalny, ciekawy, z historią, która intryguje! 🙂

Skomentuj

