Chrześcijański Harry Potter, Dunin i Karpowicz, czyli… Mój Boże, czy wyście poszaleli?

Każdy, kto choć trochę korzysta z portali społecznościowych i ma tam zalajkowane strony związane z literaturą pewnie już wie, jakie tematy poruszy ten wpis… Zacznijmy od tego, co się ostatnio wyrabia na zagranicznym podwórku, a potem przeniesiemy się na rodzimy grunt i jego obleśne afery.

Pewna Amerykanka, Dumna Pani Domu/Grace Ann, jak sama o sobie pisze, postanowiła „nieco” udoskonalić przygody Harry’ego Pottera i zmienić głównego bohatera powieści Rowling w dobrego chrześcijanina. Cel bardzo szczytny, zważywszy na fakt, że wielu duchownych, włączając w to byłego papieża, Benedykta XVI, przestrzegało wiernych przed zgubnym skutkiem czarnej magii, której seria o Harrym Potterze jest „manifestem”. Oczywiście Internet postanowił kobiety nie oszczędzać i już został zalany szyderczymi tytułami pro-chrześcijańskich tomów, typu Harry Potter i Kamień z Jasnej Góry czy Harry Potter i Insygnia Biskupa. Ja i Kot bez głowy również nie odmówiłyśmy sobie tej przyjemności, niestety, nie zapisywałam naszych błyskotliwych pomysłów i w tym momencie nie przytoczę nic obrazoburczego, ale jedno wiem – pedofilów nie oszczędziłyśmy. Pisząc te słowa zaczęłam się zastanawiać, jaki los dla Dumbledore’a szykuje Dumna Pani Domu, skoro posiadamy niepodważalną informacją, że był gejem. Czy autorka zwali to na opętanie przez szatana (Voldemorta), czy też uśmiercając go radośnie oświadczy, że giniesz w ten sam sposób, w jaki zdecydowałeś się żyć – jak pederasta (ale Bóg cię kocha, pamiętaj). Jeśli jesteście ciekawi, jakie przygody czekają na nowego Harry’ego Pottera, zajrzyjcie tu, do Hogwartu – Szkoły Modlitwy i Cudów.

A co słychać w Polsce? Pani Kinga Dunin nie omieszkała kilka dni temu zauważyć, że nominowany do Nagrody Nike pisarz Ignacy Karpowicz wisi jej 13 tysięcy złotych, a na jej żądania zwrócenia powyższej kwoty odpowiada krótko, bo jednym słowem – „spie***laj”. Autor Ości nie pozostał feministce dłużny i oskarżył ją o molestowanie seksualne. A ta odcięła się stwierdzeniem, że mówi tak tylko dlatego, ponieważ żyje w konkubinacie z sekretarzem jury Nagrody Nike i chce odwrócić od siebie uwagę. Oczywiście, prawda zawsze leży pośrodku i nie mam zamiaru opowiadać się po żadnej ze stron, ale jest mi niezmiernie głupio, że ludzie których uważałam za w miarę inteligentnych rozwiązują takie problemy z pomocą mediów. Co więcej, jeśli okaże się, że cały ten skandal ma tylko napełnić ich kieszenie i pomóc w uzyskaniu większego rozgłosu stracę do nich całkowity szacunek, chociaż w tym momencie i tak zostało go już niewiele.

Comments
3 komentarze to “Chrześcijański Harry Potter, Dunin i Karpowicz, czyli… Mój Boże, czy wyście poszaleli?”
  1. Lolanta pisze:

    W sumie to chyba dobrze, ze mnie omija cały ten szal fejsbukowy itp. A Chrześcijańskiego Pottera, to nawet jestem trochę ciekawa 😉

  2. Marta pisze:

    To bardzo smutne, że kultura skażona jest takimi skandalami. Ale brawa dla internautów za czujność 😛

  3. To przecież przesada ! Harry Potter nie emanuje złem, a chyba lepiej, żeby młodzi czytelnicy czytali, niż siedzieli całymi dniami przed komputerem. Nie dramatyzujmy ! Książki o Potterze są z gatunku fantastyki i przekazują wiele wartości. Cóż złego, że to świat magii ?! Czy portale społecznościowe i Internet nie są gorsze ? Nie chcę się wywyższać i bawić w psychologa, lecz gdy widzę takie opinie, to mnie coś trafia. Na pewno Harry Potter „po religijnemu” będzie interesujący i chętnie zapoznałabym się z takim dziełem.
    Zapraszam na litterisformosae.wordpress.com ! Tam więcej moich przemyśleń, a także recenzje.

Skomentuj

