Kłamca, czyli ratowanie honoru Lokiego po Avengersach.

Na wstępie muszę przyznać, że do Kłamcy Jakuba Ćwieka podchodziłam kilka razy, ale dopiero pod wpływem audiobooka udało mi się w pełni docenić tę książkę i poznać jej zakończenie.

Loki to nordycki bóg kłamstwa, który na skutek różnych okoliczności postanowił opowiedzieć się po stronie konkurencyjnej wiary – chrześcijaństwa. Rozpoczyna współpracę z aniołami w zamian za ich pióra, które, przynajmniej w moim odczuciu, reprezentują dość znaczną wartość, jednak w całej powieści nie dowiadujemy się, do czego właściwie mogą się przydać  (poza grą w karty, w której pełnią rolę walutę).

Powieść napisana jest dobrze, ale jeśli ktoś, tak jak ja, miał problem z przebrnięciem przez wersję papierową – polecam skorzystanie z audiobooka, a nuż się spodoba. Ogromną zaletą Kłamcy jest niewątpliwie osobowość głównego bohatera, która sprawia, że od razu darzymy go dużą dozą sympatii. Również anioły zyskują bardziej ludzkie cechy charakteru, co może nie jest specjalną nowością w literaturze, ale na pewno książce nie szkodzi a dodaje jej trochę smaczku.

Kto nie czytał, a zachwyca się Avengersami, zostaje przeze mnie zobowiązany do nadrobienia braków. Jeśli tego nie zrobi – zostanie obłożony klątwą zamerykanizowania i przytyje 20 kilo 😉

Chcę jeszcze zakomunikować, że od czasu do czasu będę pisała recenzje dla portalu Efantastyka.pl (do czego zachęcam także Was), więc część moich recenzji będzie można tam znaleźć – na razie tylko Zamek Eymericha, ale mam nadzieję, że redakcji portalu spodoba się mój styl i będzie mnie tam więcej 😉

Pozdrawiam, eM eR.

PS Z tą klątwą to nie żarty 😉

Skomentuj

